Thursday 11 April 2013

ضحكه ببلاش

كان من فتره كده صغيره كانت جاتلي فكره اني اجمع ناس و نبقى كل مهمتنا اننا نساعد الناس الغلابه او اي حد في مصر عموما غني فقير المهم ان تكون مهمتنا اننا نرسم الضحكات علي وش الناس.

الفكره دي جاتلي من اعلان كوكاكولا الي هو اتجنن و طبعا كلنا شفناه، انا كنت شوفته يوم ما نزل علي اليوتيوب و يوميها قعدت اليوم كله بفكر في الموضوع دا و فكرت ف كل حاجه فيه و بما اني بحب اساعد الناس اصلا ف كانت فكره حلوه ليا و كنت كلمت واحده صحبتي في الموضوع و عجبها و يوميها كنت متحمس اوي للفكره و فكرت في تقسيم الناس الي هتخش و في اني اعمل صفحه لينا و موقع كمان و نبقي مجموعه كده كبيره و الفكره تبقي في كل القاهره و بعد كده في المحافظات بردو و ايوه ممكن اكون بالغت شويه ف تفكيري بس انك تحلم دي حاجه مش عيب، بس للاسف انا معرفش ناس كتيره او مليش شعبيه ف كانت اول مشكله وقفت في طريقي اني منين اجيب ناس و كده المهم قولت ممكن اعمل صفحه علي الفيس بوك و اقول فيها فكرتي و لما حد يخش عليها هيقرا فكرتي و لو عجبته ممكن يكلمني بس بردو للاسف فشلت الفكره دي فى انها تجيب ناس ف قولت اعمل اللي عليا و قولت للناس الي اعرفها و في اللى عجبتهم الفكره و قالوا انهم هيكونو معايا و خلتهم يقولو للي يعرفوهم بردو و في كام واحد كلمني فعلا و قالي انا ممكن ادخل معاك و معايه فوق ال30 شخص و بتاع ف طبعا دي حاجه تخليني مبسوط و اتحمس للفكره اكتر ف قولت خلاص يا جماعه احنا نبدأ في الاجازه (كانت اجازة نص السنه الي فاتت) و اني هجمعكو في يوم و ننتفق كلنا علي ايه الي هنعمله و كمان بالمره الكل يعرف بعضه و جت الاجازه لقيت ان كل الناس كانت بتتكلم و خلاص الي قال هيجيب ناس مجبش و في وقت الجد كله بيستعبط اجي اقول للناس طب عايزين نتقابل و نشوف الي يقولي "معلش ماما قفشه عليا مش هعرف انزل" و "معلش مش فاضي عندي خروجات تانيه" و في الاخر معملتش حاجه لحد دلوقتي و طبعا الناس الي كانت بجد معايا في منهم الي افتكر اني بلعب او بهزر او مش واخد الحوار بجد او علشان اتعرف علي ناس و خلاص و الناس نسيته و خلص الحوار علي كده، بس انا بالنسبالي لسه الموضوع مخلصشي و نفسي بجد ابدأ في الموضوع دا علي الاقل ابقى بعمل حاجه مفيده في حياتي بس في ناس كتير بتتكلم بس و مبتعملش بكلامها بس انا مش كده.

علشان كده انا فعلا هعمل الموضوع دا و هنفذ الفكره دي بس المره دي مش هعتمد علي حد و معنديش مانع اني انزل لوحدي اعمل اي حاجه تفرح الناس و الي هيقرا الموضوع دا و عجبه ممكن ببساطه يقولي و يخش معايا بس ياريت تكون ناس فعلا جاده ولاد او بنات سن كبير صغير اي حد المهم تكون ناس واخده الفكره بجد و عموما ده لينك الصفحه وفيه كل حاجه علشان لو اي حد عايز يشترك معايا
twitter acc. : @dahkabblash 
My pin:28389B37
My Email : djcamirony@hotmail.com
شكرا.

No comments:

Post a Comment